DERSLER

Radyo Tv Sinema
DERS PROGRAMI / MÜFREDAT

Ünite 1 Sanat Sosyolojisi:
Sanat Tarihi ünitesi Greko-Roman dönemden 20. yy'a kadar olan önemli sanat eserlerini,onlar? üreten ça?lar ve medeniyetlerin entellektüel arka plan? ba?lam?nda inceleyerek ö?rencilere tan?t?r.

Ünite2 Medya Endüstrisi:Bu ünitenin amac?; ö?rencilerin medya endüstrilerini anlay?p bu konudaki bilgilerini daha da geli?tirmelerine yard?mc? olmakt?r.Ünite ö?rencileri medya sahiplerinin i?le ilgili davran??lar?n? ara?t?r?p de?erlendirmeyi, medya organizasyonlar?n?n içinde çal??t??? ekonomik, ideolojik ahlaksal ve düzenleyici kontrol edici ba?lamlar? inceleyip de?erlendirmeyi, teknolojinin medya endüstrisi üzerindeki bugüne kadar olmu? ve gelecekte olacak olan etkileri incelemeyi ve de?erlendirmeyi ö?renmeye angaje etmektedir. Bu çekirdek üniteyi üstlenen ö?renciler seçtikleri do?rultuda çal??malar?n?n oda?? olarak belirli bir medya endüstrisi sektörü üzerinde seçmek isteyeceklerdir.

Ünite 3 Ara?t?rma Teknikleri:
Bu ünite, belgesel senaryolar? ve iyi planlan?p donat?lm?? tiyatro eserleri gibi performans projelerini geli?tirip destekleyebilecek geni? bir aral?ktaki ara?t?rma tekniklerini ö?retmektedir. Ö?rencilerin akademik düzeydeki ara?t?rma becerilerini geli?tirmelerine yard?mc? olacak ve kendilerinin daha da ilerletmeyi dü?ünebilecekleri ba??ms?z çal??malar?n? tamamlamalar?n? kolayla?t?racakt?r. Bu ünite ayr?ca ö?rencilerin yaz?l?, grafiksel ve sunumsal becerilerini de geli?tirmeyi amaçlamaktad?r.

Ünite 4 Medya Projesi:
Görsel Alg?lama, göz ve ???k ile yap?lan alg?lama eyleminden kaynaklanmaktad?r ve canl?lar?n geli?tirdi?i en etkili alg?lama metotlar?ndan biridir. Biyolojik bilgilerin psikolojik yakla??mla harmanland??? ünitede ö?renci sundu?u tasar?m?n veya ürünün kitleye nas?l ula?t??? ve kitlede nas?l bir izlenim b?rakt??? temel bilgisini edinir.

Ünite 5 Prodüksiyon Yönetimi:
Bu ünite ö?rencilere yap?m yönetim konusundaki bilgilerini gösterme f?rsat? vermektedir. Ö?renciler bir yap?m?, yap?m planlama, kaynak yönetimi ve insan yönetimi becerilerini kullanarak planlay?p yöneteceklerdir. Ö?renciler bir yap?m? tamamlamak için yap?m zaman çizelgesi, bütçe ve lojistik bilgi olu?turacaklard?r.

Ünite 8 Pratik Uygulamalar:
Ünitenin amac? faydal? prodüksiyon tekniklerini tan?tmakt?r. Ö?rencilere, ses ve görüntü kay?tlar? alabilmelerini sa?layacak çe?itli teknikler ve teknolojiler anlat?lacakt?r. Ayr?ca bitmi? görsel eserler üretmelerini sa?layacak olan edit tekniklerini de görecekler. Bu ünite ö?renciye di?er ünitelerde ihtiyaç duyacaklar? temel bilgi ve yetene?i sa?layacakt?r.

Ünite 9 Kariyer Geli?imi:
Bu ünite, ö?rencinin medya endüstrisindeki kariyer geli?iminin fark?na varmas?n? sa?layacak ve geli?tirecektir. Ö?renciler endüstrinin yap?s?n? ve i? edinme ?artlar?n? inceleyecek, i? bulabilecekleri yollar? belirleyecekler. Ayr?ca da kendilerini geli?tirmek için gerekli kaynaklar? ve materyalleri haz?rlayarak gerekli plan yapma becerisini ö?rencilere ö?retmeyi amaçlam??t?r.

Ünite 25 Film ?çin Ses Tasar?m?: Görüntüye 3.boyut kazand?ran ses mesajlar?n? olu?turma a?amalar?n? ö?retir. Lokasyon Kay?t, Foley, FX Tasar?m?, Ses Tasar?m? ve Audio Post Prodüksiyon uygulamalar? sektörde seni di?erlerden ay?racak temelleri haz?rlayacakt?r.

Ünit 27 Kurgu Teknikleri:
Bu ünitenin amac? estetik kurgu konseptlerini ve bir hikaye anlat?c?s? olarak kurgucunun rolünü anlat?r. Ö?renciler ayr?ca, diyalog kurgusu, sahne geçi?leri, zaman ve mekan alg?s?, tempo, ses efektleri, görsel efektler ve müzikle kurgu gibi pek çok post- prodüksiyon kavram?n? da ö?renir.

Ünite 29 Yönetmenlik: Bu ünite, ö?rencilere bir film, televizyon ve video endüstrisinde yönetmen gibi davranma becerisini geli?tirecektir. Bir yönetmenin rolü, bir grup film, televizyon ve video ürünü analiz edilerek ara?t?r?lacakt?r. De?i?mez bir ?ekilde bir grup film, radyo yay?n? (broadcast) ve i?birli?i (corporate) ürünler kesitinde yönetmenin rolü de?i?ecek ve ö?renciler hangisinde bu role uyum sa?layacaklar?n? geli?tireceklerdir. Bu ünite ö?rencilere bir film, televizyon ve video endüstrisinde yönetmen gibi davranma becerisini geli?tirecektir. Bu ünite uygulamalar yolu ile ö?rencilere temel yönetmen rolün becerilerini nas?l ortaya koyacaklar?n? gösterecektir.

Ünite 30 Reklam Videosu Prodüksiyonu: Bu ünite, promosyonlu video ürünlerinin mesleki uygulamas?n? ve promosyonlu videolar? üretmek için gerekli plan yapma becerisini ö?rencilere ö?retmeyi amaçlam??t?r.

Ünite 35: Film ve TV için Senaryo Yaz?m? (kurgu) Bu ünite; bir senaryo görevlendirme i?leminde ö?rencilerin anlamalar?n? geli?tirmeyi ve hareketli görüntüde hayali ürünlerin ihtiyac? olan standart yaz?lar? üretecek yetenek gereksinimlerine yard?mc? olmay? amaçlam??t?r.

Ünit 46 Kamera ve I??k: Sinematografi esaslar?n?, kameran?n gözüyle görerek, yeni bir gerçeklikle tan??arak deneyimler. Ayr?ca temel color correction ve HMI, floresan ve tungsten kaynaklar?n? kullanarak kamera filtrelemeyi de kapsar.

Ünite 37 Film Çal??malar?: Bu ünite, ö?rencilere sinemay? anlayabilecekleri teorik bir çerçeve haz?rlar. Sinema ilk günlerinden itibaren teorikle?tirilmi?tir, bu da oldukça geli?mi? bir görsel anlam teorisine yol açm??t?r. Bu ünite arac?l???yla ö?renciler sinematik teoriye yak?nla?acak ve bunu sinema metinlerine uygulayabilecekler. Ayr?ca bu anlay??? kendi i?lerine de uygulayabilir ve bir yenilik için temel alabilirler.

Ünite 49 ?? Tecrübesi: Bu ünite; ö?rencilere ilgili medya sektörünün gerçek çal??ma ortamlar?nda kredi kazanma f?rsat? sa?lar. Ö?rencilere ö?rendiklerini ve yeteneklerini çal??ma ortam?nda sunabilme imkan? sa?lar. Ayn? zamanda pratik sektörel uygulamalarla aktar?labil yetenekleri geli?tirmelerine olanak verir. Ö?rencilerden beklenen gerçek i? ortam?na profesyonel düzeyde uyumlanabilir.


Şuan Buradasınız Ana Sayfa