Serhat Deniz - HPD Ses Mühendisi

Bugüne kadar işte bu benim sound’um dediğiniz iş nedir?Serhat DENİZ

2006 yılında Yeni melek gösteri merkezindeki Rock’n dark finalindeki Lityum performansı ve bu sene Beyoğlu pulp’taki kaçak konseri kesinlikle sound’umu yakın olarak yansıtmıştır.


Prestij olarak sizce yaptığınız en büyük iş nedir?

Eğitim tercihi anlamında piyasadaki basit kurslar yerine gerek teknoloji gerekse tecrübeli eğitim kadrosundan dolayı GSITM’i seçmem hayatımda yaptığım en iyi şey oldu eğitim acısından.
İş olarak baktığımızda ise Murat Verdi’nin albümünü kayıt etmek gerek tecrübeli insanlarla beraber olmak kayıt aşamasındaki öğrendiğim herseyi pekiştirmem açısından büyüklüğü benim için hiçbirseyle kıyaslanamaz.


Müzisyen yanınız var mı?

Evet, Uzun zamandır başta gitar olmak üzere davul ve kısa bir zaman bas gitar çaldım.Bunların getirisi benim için büyük avantaj oldu.


Kimlerle çalıştınız şu zamana kadar ?

Lityum,Kaçak, Öztürk,Kreş,The Doors Experience(aus),Murat Verdi,Murat Net ve adını hatırlayamadığım daha birçok sanatçı ve grupla çalıştım.


Genelde sanatçıyı memnun etmek zordur. Peki sahnedeyken sanatçılarla iletişim için bir yöntem takip ediyor musunuz?

Kendimi grubun bir elemanıymış gibi hissettirdiğimde sahne öncesi iletişim inanılmaz bir şekilde rahatlıyor. Daha öncede söylemiştim müzisyenlik yanımın getirisi oldu diye 


Çalıştığınız isimler arasında en uyumlu olduğunuz kişi veya kişiler kimler?

Okulda kendisinden çok şey öğrendiğim Oben Fıstıkoğlu ve Çağan Tunalı uyumlu çalıştığım insanlar arasında…


Çalıştığınız kişiler arasında kimin soundunu kendinize yakın buluyorsunuz?

Uzun süredir beraber çalıştığım Lityum grubunun soundunu kendime gayet yakın buluyorum.


Dünya da örnek aldığınız, etkilendiğiniz iş nedir?

Buna öncelikle Türkiye’den bir örnek vereyim, Kuruçeşme Arenada olan daftpunk konseri…

Neden?

Çünkü yaptıkları ışık oyunları akıl sağlığını zorlayacak boyuttaydı.


Sizce Türkiye’de ki ekipmanlar yeterli mi? Yani sizi veya sanatçıları doyurabilecek düzeyde mi?

Aslında bu soruya şöyle cevap vermek istiyorum. Ekipmanlar değil de masa başında duran kişinin bilgisi müzisyeni doyurabilecek seviyede mi?


Sahnesini çok beğendiğiniz bir Türk sanatçı var mı?

Şebnem Ferah olarak kullanmak istiyorum oyumu. Show anlamında çok fazla bir içerik olmasa da bence sahnedeki duruşu ve elektriği sahneyi yeteri kadar dolduruyor.


Peki sizi diğerlerinden ayıran özellikleriniz nelerdir?

Gerek müzisyen oluşum, soğukkanlı bir şekilde yerinde karar verebilmem ve diğer arkadaslarım gibi GSITM’li olmam


Her hangi bir grupla çalışmadan önce veya çalışırken onların sounduna direk etki ediyor musunuz? Mesela grupla kafa kafaya verip bunu böyle şunu şöyle yapalım havasında muhabbetler oluyor mu?

Bence grubun performansı başladığında bizimde performansımız başlamış demektir. Gerek sound gerekse ışık olarak grubun seyirciye yansıtmak istediği şeyi kendi bilgim ve artılarımla bütün konser boyunca performans halinde olarak yansıtıyorum.


Tercih ettiğiniz veya kullandığınız setup nedir? Neler kullanırsınız?

Stüdyoda çalışırken tabi ki Macintosh bilg. İle Protools HD sistem vazgeçilmezimdir. Live anlamında ise genelde kiralama şirketlerinin ne temizlikte cihaz getireceği belli olmuyor.Yani kaderimize razı oluyoruz.


Peki son dönemde ki bu dijital masa tutkusu hakkında ne düşünüyorsunuz…


Her şeyin bir arada olması bence guzel. Fakat daha önce dijital altyapısı yoksa kullanan kişide tam bir başbelası haline gelebiliyor. Başlarda bana da çok kötü gelmişti.Ama şuan herhangi bir sorunla karşılaşmıyorum. Her şeyin bir alışma alışma sureci var.


Şuan Buradasınız Mezunlarımız Serhat Deniz - HPD Ses Mühendisi