EĞİTİM MODELİ

Music Production
ADIM 1- GÖRÜNTÜ İÇİN MÜZİK VE SES TASARIMI

İlk aya Protools yazılımı ile edit ve montaj teknikleri konularında sektöre gerçek işler üretecek hale gelerek başlarsınız. Hedefiniz özel yapım bir çizgi film, reklam veya dizi filminin müzik, dublaj, ses tasarımı, canlı çekimleri, efekt tasarımı ve atmosfer seslerini yaratabilme kabiliyeti edinmektir.

ADIM 2- KOMPOZİSYON TEKNİKLERİ

Müzikal yapılar kişiden kişiye, kültürden kültüre değişiklik gösterebilir. Eğitim, müzikal eserlerin değişik kültürler arasında ortak bir dilde icra edilebilmesi için gerekli notasyon, müzikal uyum, orkestrasyon, doğaçlama ve müzikal farkındalık gibi temel müzikal becerilerin yanı sıra sound uyumu, enstrüman seçimi ve prodüksiyon teknikleri gibi pop, etnik, rock, elektronik, klasik ve jazz geliştirilmiş kompozisyon becerilerini kapsayacak şekilde düzenlenmiştir. İkinci ayın sonunda öğrenci temel armoni ve klavye armonisine hakim olarak bir pop projesinde aranje yapabilecek yeteneklerini geliştirir.

ADIM 3- PERFORMANS TEKNOLOJİLERİ

Prodüksiyonun genelde göz ardı edilen aşaması, ekranda veya albümde hedefleri yakalanmış projenin, sahne üzerindeki sunumudur. Bu aşamayı zorlaştıran unsur, sahne tasarımı, ışık tasarımı, ses düzenleri ve taşıma sistemleri uzmanlıklarının birbirinden bağımsız disiplinler olmasıdır. Performans teknolojileri eğitimi birbirinden bağımsız kabul edilen disiplinleri birleştirerek, ses, ışık, sahne, truss sistemlerinin kurulumu, tasarımı, imalat unsurları gibi konuları öğrencilere yoğun deneyim imkanı sağlayarak kazandırır. Eğitim süresince ekipmanların standart kullanım yöntemleri üzerinde çalışan öğrenciler 3.ayın sonunda değişik türlere özel, yaratıcı konser sistem tasarım ve kullanım tekniklerine hakim düzeye gelir.

ADIM 4- PRODÜKSİYON TEKNİKLERİ

Müziğin fikir olarak akla düştüğü andan tezgâhta yer alıncaya kadar geçirdiği aşamaların irdelendiği ders; 4. ay itibariyle pop, rock, etnik, jazz, elektronik ve klasik müzik türlerinin yaratıcı ve teknik yanlarını mercek altına alır.

Fikir sahibinin (müzisyen) hedefleri ve ilgili türün gerekleri ve yaratılmak istenen etkiye göre stüdyo seans planlama, teknik cihaz seçimi ve sinyal yolu üzerindeki yeri, fikrin teknik kişilere aktarım metodları, fikri hedefe yönlendiren bakış açıları, çeşitli yazılım ve eklentilerle yaratıcı ve teknik sound tasarımları, projeye özel çalışmalar ve elde edilen sonuçların, hedefe yönelik akışa göre farkları kapsanan alanlar dahilindedir.

ADIM 5- MÜZİK TEKNOLOJİLERİ

Analog ve Dijital synthesizer teknolojisinde physical modeling ve sample-based, subharmonic veya granular sentezleme yöntemleri ile gibi nokta teorisinden sound üretebileceğimiz metodlar incelenir. Üretilen sesler, soundlar satış aşamasında markete çıkmak üzere olan bir elektronik müzik prodüksiyonunun nabzını oluşturur.

Subtractive, additive, wavetable, frequency modulation, phase distortion, phisical modeling, ve sample tabanlı sentezleyiciler ve sub, additive, wavetable, frequency modulation, phase distortion ses üretim teknikleri içerisindedir.

ADIM 6- MUZİK İŞLETMECİLİĞİ

Prodüktör, müzik kompozisyon, kayıt ve performanslarının satış yönetiminden direk sorumludur. Bağımsız birçok organizasyonla komünikasyon halinde ve onları yöneterek ürünün sektördeki yerini hazırlar. Başarılı bir iş planlaması, telif hakları, müzik hukuku, organizasyon, dağıtım, tanıtım, menajerlik gibi iç dinamiklere hâkim olmak gereğini ortaya çıkarır. Prodüktörün, yönetiminden sorumlu olduğu, müzik yayımcıları, stüdyolar, mühendisler, plak şirketleri, kiralama ve online satış şirketleri, performans hakları örgütleri, rezervasyon acenteleri, tanıtım şirketleri, venüler, sahne ekibi, menajerler müzik avukatları, gazeteciler, eğitimciler, müzik enstrüman satıcıları ve diğer bir sürü bağımsız endüstri organizasyonun çalışma prensipleri, eğitim konularını oluşturur.


Şuan Buradasınız Ana Sayfa